N. 67 (2013)
Saggi in onore di Roberto Alonge

Cinque cortesi trappole per topi. Immagine, "phonè" e immaginazione nelle "mises en abyme" del teatro barocco

Pubblicato gennaio 3, 2020
Come citare
Tessari, R. (2020). Cinque cortesi trappole per topi. Immagine, "phonè" e immaginazione nelle "mises en abyme" del teatro barocco. Il Castello Di Elsinore, (67), 141-167. https://doi.org/10.13135/2036-5624/129

Abstract

The essay analyzes the forms of mise en abyme and dumb-show adopted in different culture of European theatre in the course of the first part of the seventeenth century. Discusses the following texts and performances: Hamlet, A midsummer night’s dream, Pericles, Prince of Tyre of Shakespeare; El Retablo de las Maravillas of Cervantes; Li due Covielli and Fontana di Trevi of Gian Lorenzo Bernini. Inside of these works, the analysis concerns especially the phenomena of relations between evocative force of the word and artifice of the visual scene.

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili